3D nyomtató, nagy szélcsatorna, gyógyító mérnökök
2023.04.27. 09:45 - 13:00
1111 Budapest
Hol találkozunk? 9:45, BME D épület, aula. A linken látható az épület elhelyezkedése: https://goo.gl/maps/YkKW4ui9yw9cnLE79
Aki nagyon erős, át tud fújni az üvegen? Akarod, hogy megfújjanak a nagy szélcsatornában? Kíváncsi vagy a zene és a tüzeléstechnika kapcsolatára? Mi köze a Gépészmérnöki Karnak a véráramlás modellezéséhez, és hogyan tudja egy mérnök egy orvos munkáját támogatni?
És még a 3D nyomtatást is láthattok! Tartsatok velünk!
A Lányok Napja programsorozat alatt a következő programokban vehettek részt a BME Gépészmérnöki Karán:
Mi szél hozott?
Mi az a szélcsatorna és mire lehet használni? Erre a kérdésre kaphattok választ, ha ellátogattok az Áramlástan Tanszék laboratóriumába. Bónusz: az arra vállalkozókat meg is fújjuk a nagy szélcsatornában. Aki nem kapaszkodik, azt szélnek eresztjük.
Zenélő lángok - avagy a zene és a tüzeléstechnika kapcsolata
A kísérlet során megnézheted, hogy különböző zenékkel hogyan lehet hullámokat megjeleníteni égés közben lángorgonán.
Hogyan készül? - a kompozit hajóktól a LEGO-kockákig
Séta egy polimertechnika félüzemi laboratóriumban, ahol megnézzük, hogy hogyan készülnek a kompozit hajók, evezőlapátok, repülőgép szerkezeti és beltéri elemek, mit lehet 3D-nyomtatással előállítani, hogyan készülnek a palackok, fóliák, fröccsöntött termékek, többek között a LEGO-kockák.
Mi folyik itt a GPK-n? - interaktív előadás
Bemutatjuk az emberi artériás véráramlást és modellezését, mint komplex hidrodinamikai rendszert. A tanszéken folyó aneurizma-sztentekkel (orvostechnikai eszközökkel) kapcsolatos kutatáson keresztül demonstráljuk, hogy hogyan tudja egy gépészmérnök támogatni egy teljesen más területen dolgozó szakember, például egy orvos munkáját.
KerékshiMMyző
Bár a járműipar nagy múltra tekint vissza, mégis a mai napig kihívásokkal látja el a gépészmérnököket. Ilyen kihívás például a gumiköpeny-talaj kapcsolatból adódó kerékshimmy probléma, amely a kerék szitáló rezgéséhez vezet például autókban, motorkerékpárokban, repülőgépek orrfutóművében vagy akár vontatmányok esetében. A jelenség általános megértése segít abban, hogy már a járműtervezési folyamat során elkerülhetővé váljanak a kerékszitálásból adódó balesetek, például egy motoros baleset, vagy egy megrakodott vontatmány kígyózó mozgása és felborulása. A Műszaki Mechanikai Tanszéken ennek a jelenségnek matematikai modellezése és kísérleti vizsgálata is folyik, amelybe betekintést nyerhetnek a résztvevők a tanszéki laboratóriumunkban.
Miért süllyedt el a Titanic?
A Titanic elsüllyedésének egyik okát mutatjuk be kicsiben, egy laboratóriumban.
Gyere el a Lányok Napjára, és tudd meg!
BME Gépészmérnöki Kar
Műegyetem rakpart 3.
A Műegyetem 1871-es alapítású Gépészmérnöki Kara (GPK) idén indítja a 150. tanévét. A GPK nemcsak egy nagy múltú egyetemi kar, hanem 230 kutatónk high-tech szellemi műhelye is. A korábban hagyományosan "férfias" szakmának gondolt gépészeti tudományok művelői az egyetemünkön ma már egyre bővülő számban - nők, hiszen a BME GPK kutatói állományának 11,9%-a, a doktoranduszainknak viszont már a 16%-a nő, sőt, bizonyos tanszékeinken már 25-35%-ot is eléri a női kutatók aránya. A BME Gépészmérnöki Kar nemcsak a névadó gépészmérnöki képzés otthona, hanem mechatronikai mérnököki, energetikai mérnököki és ipari termék- és formatervező mérnöki alapszakokon is tanulhatsz! Légy részese a közösségünknek! Válaszd a BME Gépészmérnöki Karának képzéseit!